تمرین جلسه دوم : تعیین نماییم وضعیت کسب و کار خودمان در 3 مسئله پیش رو در کسب و کار

علاقه مندی :

علاقه مندی مشتریان من در 2 قسمت خلاصه می گردد : 1- قیمت مناسبتر  2- کیفیت بهتر 

با توجه به اینکه همیشه یکی از سیاستهای من این بوده که سازمان  را کوچک و کارا حفظ نمایم بنابراین خیلی از هزینه هایی را که سازمانهای  بزرگتر و رقیب من  دارند را یا  ندارم یا کمتر دارم ،به همین دلیل توانایی ارائه قیمت رقابتی را دارم .

در خصوص کیفیت هم با توجه به سوابق دیگر قطغاتی که دارم مسلما این علاقه مندی وجود دارد که از محصولات شرکت های من خریداری نمایند.

قدرت خرید :

در خصوص قدرت خرید فاکتور مهمی در کسب و کار من نمی باشد ولی به جای این فاکتور از عاملی به نام آستانه تحمل مالی نام می برم که این موضوع بسیار قابل توجه مشتریان من می باشد.( خارج از قرارداد چقدر تحمل عدم پرداخت مطالبات را  داریم .)

محدودیت های قانونی و مقرراتی :

در خصوص محدودیتهای قانونی به چند بخش تقسیم می گردد :

1- شرکتهای قطعه ساز می بایست حتما دارای گواهینامه ISO TS 16949 باشند که این موضوع خود دارای با توجه به محدوده کاری شرکت شامل مقررات و دستوالعمل هایی می باشد که بایست رعایت گردند و هرسال نیز توسط شرکت های ممیزی کننده کنترل می گردند .

2- محدودیت هایی که برای قطعات وجود دارد و نمی توان هر قطعه ای با هر کیفیتی را تولید و تحویل داد و می بایست در محدوده تست های تعیین شده برای هر قطعه ، نیاز مشتریان را تامین نمود .

3- محدودیتهای گمرکی ( قیمت بالای تعرفه های گمرکی ) برای قطعاتی که در ایران نیز تولید می گردند که به غیر از سیم ورود مابقی قطعات شامل این بند نمی شوند .