جلسه سوم - پیاده سازی قیف خرید مشتری

توضیح : با توجه به اینکه این پیاده سازی در خصوص  محصولات تولیدی که به صنایع خودرو سازی ارائه می گردد ، میسر نبود ، لذا کلیه تمرین های این جلسه را در مورد برند سیف کافی (Seif Coffee)  انجام می دهم . سیف  کافی ارائه دهنده نوشیدنی ها کافئین دار و شکلات های لوکس با روکش طلا و نقره خواهد بود .

1- پیش آگاهی : 

- اطلاع رسانی  درباره خدمات و محصولات در شعاع 5 کیلومتری اطراف فروشگاه 

- تبلیعات در شبکه های پربیننده تلویزیونی و سایت های صنایع غذایی 


2- آگاهی :

استفاده از تبلیغات محیطی  


3 -تصور سازی :

 ارائه دفترچه های راهنما در مورد مزایای نوشیدنی ها ی کافئین دار و توضیح درباره ی این موضوع که چه  افرادی  نباید به صورت  دائم از این نوشیدنی ها استفاده نمایند و یا کدام محصول مناسب چه افرادی می باشد این حس را در مشتری تقویت می نماییم که با هر شرایط جسمانی و هر سن و سالی که دارد می تواند از نوشیدنی های ما استفاده نموده و ما نیز متقابلا در فکر سلامتی وی هستیم .


4- مد نظر قرار دادن :

ارائه محصولات به صورت تست در هایپر مارکت ها ، نمایشگاه ها ، سمینارهای معتبر و یا هتل های خوشنام 


5-برتری یافتن :

ارائه محصولات با قیمت مناسب  با توجه به قیمت دیگر رقبا 


6- تصمیم :

با ارائه مزه های متفاوت در محصولات که همانند طعم های رایج در کافی شاپ ها نباشند می توان مشتریان را در مرحله تصمیم گیری همراهی نمود .


7 - خرید :

در این مرحله با استفاده از قیمت مناسب ، رفتار مناسب با مشتریان که در تمام شعب یکسان است ، احساس لذت را از خرید در مشتریان تقویت می نماییم .


8-سود مندی 

ارائه خدمات لذت بخش برای اعضای باشگاه مشتریان .مثلا در روزهای 3 شنبه در کلیه شعب  ،اعضای باشگاه  خانم و همراهان ها به شرط اینکه خانم میزبان باشد 50% تخفیف می گیرند . 



جایگاه سازی برای سیف کافی :

در ابتدا فقط در شهرهای پرجمعیت شعب را راه اندازی می نماییم .مثلا در تهران (2 فروشگاه ) ، اصفهان ، تبریز و مشهد هر کدام یک فروشگاه .

در این شهرها در حدود 23 میلیون نفر زندگی می نمایند ویا در رفت و آمد هستند .از این تعداد تقریبا 40 % افراد در گروهی قرار می گیرند که از محصولات ما استفاده نخواهند نمود ( دلایل عدم استفاده متفاوت است مثلا سن افراد ، بیماری ، عدم علاقه به نوشیدنی های کافئین دار و ...) در نتیجه افراد بالقوه که می توانند از محصولات ما استفاده نمایند حدودا   14 میلیون نفر خواهند شد .اگر این تعداد را در مجذور میانگین قیمتهای  محصولات  ضرب نماییم اندازه بازار در این 4 شهر با 5 نمایندگی به دست خواهد آمد . که اگر متوسط قیمت هر لیوان نوشیدنی را 6000 تومان در نظر بگیریم :

0.5^6000   *14000000= اندازه بازار نوشیدنی در 4 شهر 

عدد به دست آمده را بر مجحوع رقبا در این 4 شهر تقسیم می نماییم میزان سهم بازار ما در 4 شهر به دست خواهد آمد .

ذکر یک موضوع ضروریست که تا کنون چنین فروشگاههای زنجیره ای مخصوص نوشیدنی های کافئین دار راه اندازی نشده و اینگونه نوشیدنی ها فقط در کافی شاپ ها و یا مهمانی ها سرو می شده ولی سیف کافی در نظر دارد این محصول را همگانی نماید که اکثریت مردم و  به صورت سریع به این نوشیدنی دسترسی داشته باشند .

با توجه به اینکه شعار سیف کافی ماندگاری در ذهن مشتریان است لذا برای هر گونه سلیقه ای ، دارای محصول دلخواه می باشد و با این شیوه سعی دارد که همیشه در کنار مشتریان به عنوان همراه از صبح تا شب ، افراد را با محصولات و خدمات خود حمایت نماید .این حمایت حتی می تواند در حد ارائه مکانی مناسب برای استراحت موقت مردم می باشد ولو از فروشگاه های ما خریدی انجام ندهند .



آمیخته بازاریابی برای سیف کافی :

به نظر من برای سیف کافی آمیخته بازاریابی 4e  مناسب است که در ذیل به توضیح آن می پردازم : 

1-Experience : 

با ارائه نوشیدنی های متفاوت از آنچه تاکنون در کافی شاپ ها یا مهمانی ها دیده اند تجربه ای نو را در اختیار مردم قرار می دهیم .


2- Exchange :

این موضوع برای مشتری های ما می بایست تبیین شود که هدف از فروش محصولات فقط سود مادی ما نیست و ما در کنار آنها از این تبادل تجربه لذت می بریم و نظرات آنها برای پیش برد اهداف ما ضروریست .


3- Evangelism :

با ارائه خدمات و محصولات  و فرهنگی متفاوت از سایر رقبا ، مشتری ها را دچار شیفتگی می نماییم  به صورتی که همیشه ما را در کنار خود احساس نمایند و از این همراهی  دچار لذت هم باشند .( ارائه اپلیکیشن مخصوص مشتریان ) 


4- Every place :

 با ایجاد شعب متعدد ، باشگاه مشتریان و خدماتی متفاوت در همه حال و هر مکانی در کنار مشتریانمان خواهیم ماند .( ارائه خدمات برای مشتریانی که توانایی آمدن به فروشگاه های مارا ندارند .)

  



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.