ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
آنالیز بر اساس ماتریس GE
در این ماتریس در محور افقی مزایای نسبی و توان رقابتی مورد توجه است و در محور عمودی میزان جذابیت بازار قرار دارد .
1- جدابیت بازار کم ، توان رقابتی کم : این بازارها می بایست حذف گردند .
2- جذابیت متوسط ، توان رقابتی کم : این بازارها را می بایست حذف تدریجی نمود .
3- جذابیت زیاد ، توان رفقابتی کم : دراین بازاها می بایست یا اعتلاف کنیم و یا مزایا را زیاد نماییم و عنوان راه حل سوم حذف تدریجی
4- جذابیت کم ، توان رقابتی متوسط : مزایای این بازاها را به مسب و کارهای پرسئد منتقل نماییم و مابقی را به تدریج حذف نماییم .(به خانه 6 منتقل شود)
5-جذابیت متوسط ، توان رقابتی متوسط :این بازارها را می بایست حفظ نماییم .
6- جذابیت بالا ،توان رقابتی متوسط :این بازارها را می بایست حفظ نماییم .
7- جذابیت کم ، توان رقابتی بالا : برای این بازارها می بایست استراتژی 2و 4 را اعمال نماییم .
8-جذابیت متوسط ، توان رقابتی بالا : در این بازارها می بایست سرمایه گذاری نماییم (بازارهای درحال شکل گیری ) ، می توانیم سرمایه گذاری به صورت seed money در شرکت های نوظهور و آینده دار انجام دهیم .
9- جذابیت بالا ، توان رقابتی بالا : هرکاری انجام می دهیم که این بازارها را حفظ نماییم .
در این مدل خانه های 5 ، 6 ، 8 و 9 دارای اهمیت بسیاری هستند .