- DEMAND PROJECTIONS :
در این بخش می بایست موارد زیر مشخص و یا محاسبه گردند :
1- دورنمای تقاضای محصول
2- رابطه بین تقاضا و قیمت
3- میزان فروش در کوتاه مدت و بلند مدت
4- سرعت رشد فروش
5- منطق سرعت فروش
6- نرخ خرید مجدد ( این مشخصه می بایست بالا باشد )
7- میزان حساسیت کانالهای توزیع و فروش چه میزان است
- COST PROJECTIONS
موارد زیر در این مرحله می بایست جواب داده شوند :
1- چه هزینه هایی در کوتاه مدت و بلند مدت متحمل می شویم ؟
2- هزینه به ازای یک محصول چه میزان است ؟
3- آیا در سازمان منابع و بودجه لازم برای انجام کاررا داریم ؟
4- هزینه راه اندازی چه میزان است ؟
5- هزینه نگهداری این محصول در بازار چه میزان است ؟
6- آیا هزینه های مربوط به مواد اولیه و دستمزد در زمان حال و آینده مورد بررسی قرار گرفته است ؟
7- هزینه های مزیت مقیاس محاسبه شده اند ؟
8- هزینه های نیازهای کانالهای توزیع کاملا محاسبه گردیده است ؟
9- هزینه های رسیدن به نقطه سر به سر چه میزان است ؟
- COMPETITION :
در این مرحله می بایست شرایط زیر را بررسی و مورد توجه بسیا ر زیاد قرار دهیم که عبارتند از :
1- ارزیابی بازاری که می خواهیم در آن رقابت نماییم در کوتاه مدت و بلند مدت ( به زبان ساده ، با چه کسانی می خواهیم وارد رقابت شویم )
2- ارزیابی توان و یا مزیت رقابتی سازمان برای رقابت و مقابله با رقبا
3- ارزیابی و شناخت درست و واقعی از نقاط ضعف و قدرت رقبا
4-شناسایی رقبای بالقوه در بازار
5- آیا اقدامات تلافی جویانه رقبا را به درستی شناسایی نموده و راه کارهای مقابله با آن را فراهم نموده ایم ؟
- REQUIRED INVESTMENT :
در این قسمت می بایست سوالات زیر به دقت بررسی و جواب دقیق به آنها داده شود :
1- با چه میزان هزینه در کوتاه مدت و بلند مدت می توان این کار را انجام داد ؟
2- برنامه ریزی برای سرمایه گذاری داریم ؟
3- هزینه های توزیع و کانالهای توزیع چه مقدار است ؟
-PROFITABILITY :
این ابهامات می بایست در این بخش جواب داده شوند :
1- زمان بازگشت سرمایه چقدر است ؟
2- آیا عوامل سود آوری را شناسایی نموده ایم ؟
3- سود کوتاه مدت و بلند مدت چه میزان است ؟
4- سیستم قیمت گذاری در اختیار خودمان است یا در دست دیگران ؟
5- نرخ بازگشت سرمایه چقدر است ؟ ROI ( نرخ بازگشت نمی بایست کمتر از نرخ تورم باشد )